Reference
Kontakt
Facebook
Youtube
Hledat:
košík
E-shop
Reference
Naše tipy
Pro pedagogy
Zkušenosti rodičů
Z pohledu psychologa
Recenze her
Aktuality
Ke stažení
O nás
Domů
Naše tipy
Pro pedagogy
Proč si vážím učitelů a učitelek
Pro pedagogy
Jak využít energii začátků
Když očekávání svazuje
Když se mladší učí od starších a naopak
Proč potřebujeme sebevědomé děti
Posílení přátelství a pozitivních vztahů ve třídě
Jak lépe vycházet s problémovými žáky
Hádky a spory mezi dětmi
Proč se malé děti rády učí
Učitel neúspěch
Učení s námi stále baví
Neslušné a hrubé vyjadřování
Šedé myšky
Metoda SOLE
Angažované učení
Proč si vážím učitelů a učitelek
Jak reagovat na opakované porušování dohodnutých pravidel
Pravidla a jejich porušování
Syndrom školního neúspěchu
Potřeby školní třídy
Co dokáže vyčerpání
Zkušenosti rodičů
Problémové období
Óda na pískoviště
Jak dítěti pomoci v nerovném souboji
Online hrou?
Jak doma zabavit děti?
Odborníci
Rodičovství mimo proud
Proč nevychovávat poslušné děti
Vánoční dárky
Tipy na zábavné vánoční dárky
Batolecí boj s pitím
Jiný úhel pohledu
Energie čtyřletých malých mužů
Jak je důležité mít plán
O nutnosti zastavení
Z toho vyroste...
Narození mladšího sourozence
Radost z chůze
Příprava do školy se třemi mladšími sourozenci v zádech
Zvládání výbuchů vzteku u rodičů
Mazlíčci
Kouzlo imaginace
Kouzlo a úskalí pohádek
Zázrak jménem hovínko
Z pohledu psychologa
Odvaha vykročit z komfortní zóny
Dá se předejít sexuálnímu zneužití dítěte?
Záchvaty vzteku
Dobrý zvyk
Rozvoj fantazie
Jak s předsevzetími začít...a pokračovat
Radost z učení
Uklidnění rozzlobených dětí
Kouzelné brýle
Přítel strach
Plaché děti
Vizualizace u dětí
Bezmocnost a zlost
Experiment v Dillí
Tři typy zlosti
Co, kdy a jak ve vzdělávání
Jak předcházet záchvatům zlosti u dětí
V kavárně s dětmi?
Stanovování hranic
„Náš život je tím, čím ho učiní naše myšlenky“
Trpělivost nepřináší růže, ale spokojenost
O co jde dětem, které se chovají problémově
Pauza pro nápady
Co může předškolákům ulehčit navazování vztahů
Škola hrou
Pygmalion efekt
Zasahovat, nebo nezasahovat do dětských konfliktů?
Trauma u dětí - 3.část
Trauma u dětí - 2.část
Trauma u dětí - 1.část
Jak dítě připravit na lékařský zákrok
Děti a zodpovědnost
Plyšoví a jiní kamarádi
Jak nezastavovat dětské emoce
Dětské emoce jako základní pilíř sebevědomí
Technika SALVE Naomi Aldortové - 2. část
Technika SALVE Naomi Aldortové - 1. část
Konverzace po dětsku
Vítáme Tě, školáčku
Recenze her
Recenze hry Perspecto
Videorecenze hry Rondo Vario
Recenze hry Čarodějná kuchyně
Recenze hry Bonbóny
Recenze hry Ó, MacDonald, ten si žil
Recenze hry Bláznivý šéfkuchař
Recenze hry Nákupní seznam
Aktuality
PF 2022
Soutěž pro MŠ a ZŠ - UKONČENO
VÁŠ ZÁBAVNÝ TÝM
PF 2020
Poděkování
PF 2019
Konference OMEP: Pozvánka na sympósium
70. mezinárodní konference OMEP
Veletrh hraček Norimberk
PF 2018
Veletrh FOR TOYS Praha 2017
Edukativní hračky ve Zlíně
Ondřej Hník nejen o "svých" hrách
Veletrh FOR TOYS Praha 6.-9.10.2016
Proč si vážím učitelů a učitelek
06/07/2017 /
Pro pedagogy
Školní rok je za námi, přišel čas zaslouženého odpočinku.
Když jsem v den vysvědčení procházela ulice, byli učitelé a učitelky jasně rozeznatelní od ostatních smrtelníků- byli ověšeni květinami a různými drobnými dárky a většinou také vypadali uvolněně a šťastně. Poslední den školního roku je pro učitele určitě příjemný - představuji si, že po náročném roce s vyhlídkou dvouměsíčního odpočinku jsou to chvíle plné dojetí a většinou i radosti na obou stranách. Učitelé dostávají zhmotněné ocenění- květiny a dárky.
Možná je právě teď nejlepší čas napsat, proč si vážím učitelů, když už jsme tedy u těch darů.
Milé učitelky, milí učitelé,
vážím si vás pro vaši odvahu postavit se každý den před skupinu dětí. Jsou často nemilosrdní a všímají si všech nedostatků, aby na vás později mohli s nostalgií vzpomínat.
Vážím si vás pro to, že jste do toho vůbec šli.
Vážím si vás pro vaši trpělivost, pro vaši snahu děti motivovat, předávat své znalosti a své hodnoty, pro vaše nadšení a kreativitu.
Myslím, že vaše povolání je jedno z nejdůležitějších. Máte možnost utvářet svět, máte možnost ovlivňovat děti toužící po všem zajímavém a novém. Jste po rodičích nejdůležitější osoby, se kterými se naše děti potkají.
Náš syn po prázdninách půjde poprvé do školky. Po letech, kdy jsme ho provedli prvními kroky, naučili ho samostatně jíst, chodit na záchod, umývat si ruce, říkat, když něco potřebuje, asistovali mu při jeho prvních dobrodružstvích a zapisovali jeho první slova...po těch letech, kdy se proměňoval z miminka v samostatného kluka a my jsme byli denodenně při tom, ho máme dát na polovinu času do péče někomu jinému. Předat ho společnosti. Není to lehká představa a opravdu nevím, jestli to zvládnu s grácií. Proto jsme vybírali školku opravdu pečlivě.
Měla jsem pár představ o tom, jak by taková ideální učitelka našeho syna měla vypadat. Měla by být starší a zkušená, s plnou postavou a dobráckým úsměvem, který jí nezmizí z tváře. Měla by být současně mladá a plná nadšení, nezkažená rutinou systému, nezatížená vlastním mateřstvím, aby veškerou energii věnovala svým svěřencům v práci. Měl by to být muž, aby byl trochu odvázanější a kreativnější....a tak dále. Tolik moje předsudky. Je obtížné trefit se do představ desítek rodičů, protože každý je máme jiné, ale všichni na nich tak trochu lpíme. Obdivuji vás, že naše představy ustojíte.
Na každém dni otevřených dveří jsem jako ostříž sledovala učitelky- nebylo podstatné, jaký program školka má, v tom si jsou všechny (aspoň ty státní), podobné jako vejce vejci. Ani nebylo podstatné, co vlastně učitelka odpovídala na moje otázky. Podstatné pro mě bylo, jak se chovala k dětem, k mým i k těm ve třídě. Vlastně vyhrála školka, kde se učitelka na synka upřímně usmála a řekla mu: „Ahoj, Budulínku!“ Tam jsem totiž cítila to, co je pro mě nejpodstatnější- že má ty „svoje“ děti, tu hordu hlučných špuntů, opravdu ráda.
A tak vám chci poděkovat hlavně za to, že máte naše děti rádi.