Reference
Kontakt
Facebook
Youtube
Hledat:
košík
E-shop
Reference
Naše tipy
Pro pedagogy
Zkušenosti rodičů
Z pohledu psychologa
Recenze her
Aktuality
Ke stažení
O nás
Domů
Naše tipy
Pro pedagogy
Jak lépe vycházet s problémovými žáky
Pro pedagogy
Hádky a spory mezi dětmi
Posílení přátelství a pozitivních vztahů ve třídě
Jak využít energii začátků
Proč se malé děti rády učí
Učitel neúspěch
Učení s námi stále baví
Jak lépe vycházet s problémovými žáky
Když se mladší učí od starších a naopak
Proč potřebujeme sebevědomé děti
Neslušné a hrubé vyjadřování
Šedé myšky
Metoda SOLE
Když očekávání svazuje
Angažované učení
Proč si vážím učitelů a učitelek
Jak reagovat na opakované porušování dohodnutých pravidel
Pravidla a jejich porušování
Syndrom školního neúspěchu
Potřeby školní třídy
Co dokáže vyčerpání
Zkušenosti rodičů
Jak dítěti pomoci v nerovném souboji
Online hrou?
Jak doma zabavit děti?
Odborníci
Óda na pískoviště
Rodičovství mimo proud
Proč nevychovávat poslušné děti
Vánoční dárky
Tipy na zábavné vánoční dárky
Jiný úhel pohledu
Energie čtyřletých malých mužů
Jak je důležité mít plán
Problémové období
O nutnosti zastavení
Z toho vyroste...
Narození mladšího sourozence
Radost z chůze
Příprava do školy se třemi mladšími sourozenci v zádech
Zvládání výbuchů vzteku u rodičů
Mazlíčci
Kouzlo imaginace
Kouzlo a úskalí pohádek
Zázrak jménem hovínko
Z pohledu psychologa
Odvaha vykročit z komfortní zóny
Dá se předejít sexuálnímu zneužití dítěte?
Záchvaty vzteku
Dobrý zvyk
Rozvoj fantazie
Jak s předsevzetími začít...a pokračovat
Radost z učení
Uklidnění rozzlobených dětí
Kouzelné brýle
Přítel strach
Plaché děti
Vizualizace u dětí
Bezmocnost a zlost
Experiment v Dillí
Tři typy zlosti
Co, kdy a jak ve vzdělávání
Jak předcházet záchvatům zlosti u dětí
V kavárně s dětmi?
Stanovování hranic
„Náš život je tím, čím ho učiní naše myšlenky“
Trpělivost nepřináší růže, ale spokojenost
O co jde dětem, které se chovají problémově
Pauza pro nápady
Co může předškolákům ulehčit navazování vztahů
Škola hrou
Pygmalion efekt
Zasahovat, nebo nezasahovat do dětských konfliktů?
Trauma u dětí - 3.část
Trauma u dětí - 2.část
Trauma u dětí - 1.část
Jak dítě připravit na lékařský zákrok
Děti a zodpovědnost
Plyšoví a jiní kamarádi
Jak nezastavovat dětské emoce
Dětské emoce jako základní pilíř sebevědomí
Technika SALVE Naomi Aldortové - 2. část
Technika SALVE Naomi Aldortové - 1. část
Konverzace po dětsku
Vítáme Tě, školáčku
Recenze her
Recenze hry Perspecto
Videorecenze hry Rondo Vario
Recenze hry Čarodějná kuchyně
Recenze hry Bonbóny
Recenze hry Ó, MacDonald, ten si žil
Recenze hry Bláznivý šéfkuchař
Recenze hry Nákupní seznam
Aktuality
PF 2022
Soutěž pro MŠ a ZŠ - UKONČENO
VÁŠ ZÁBAVNÝ TÝM
PF 2020
Poděkování
PF 2019
Konference OMEP: Pozvánka na sympósium
70. mezinárodní konference OMEP
Veletrh hraček Norimberk
PF 2018
Veletrh FOR TOYS Praha 2017
Edukativní hračky ve Zlíně
Ondřej Hník nejen o "svých" hrách
Veletrh FOR TOYS Praha 6.-9.10.2016
Jak lépe vycházet s problémovými žáky
06/05/2019 /
Pro pedagogy
Pokud jste učitelé, jistě už jste zažili ve třídě nějaké dítě, které byste označili za „problémového žáka“- dítě, které vyrušuje v hodině, okatě projevuje svůj nezájem, nikdy není připravené, zasahuje do hodiny svými vtipnými poznámkami, chová se agresivně…výčet takových aktivit, které učitele připraví o trpělivost, je nekonečný.
Učitele takové chování snadno vyvede z konceptu. Nejúčinnější strategií při práci s dítětem, které učitel chápe jako problémové, je tzv. pozitivní přístup.
Takový pozitivní přístup znamená snahu vnímat tyto děti ne jako rušivé elementy, ale jako osobnosti, které potřebují Vaši podporu a pomoc a neumí si o ni říkat jinak než chováním, které je těžko akceptovatelné. Znamená to přemýšlet o takových dětech s důvěrou ve změnu, přijmout je takové, jaké jsou, naslouchat jim, respektovat je a být pro ně k dispozici, kdyby se na Vás potřebovaly obrátit.
Je k tomu zapotřebí pevné sebevědomí, které nedovolí brát si útoky žáků osobně, ale vnímat je spíš jako volání o pomoc. Pevné sebevědomí, které pomůže zachovat klid, využívat v hodinách chvíle uvolnění s humorem a nereagovat impulzivně.
Jednou z pomůcek v situacích, kdy ztrácíme kontrolu sami nad sebou a nad děním ve třídě, je technika skrytá za akronymem
STOP:
S (step back)-
podívejte se na dění z odstupu. Je možné si představit sebe samého, jak se díváte na dění z výšky a máte dokonalý rozhled.
T (think)
- přemýšlejte.
Co bych nejraději udělal(a)? Jaký by to mělo dopad na dění ve třídě? Jaký by to mělo dopad na můj vztah s konkrétní žákem? Co ve mně celá situace vyvolává?
O
(organize your thoughts)
- uspořádejte si své myšlenky v klidu.
Co skutečně chci? Jak vše vidí další , pro mě důležití, lidé? Jaké zdroje mám k dispozici? Co jsem ještě nevyužil(a)? Existuje něco, co mělo v podobné situaci úspěch? Pokud ano, dalo by se to zopakovat? Co jsem ještě nezkusil(a)? Jaké předpoklady si vytvářím?
P (proceed)-
a teprve po tom všem jednejte.