Ve výuce německého jazyka jsem byla s hracími míči velmi spokojená. Míče se dají použít jak na úvod hodiny na rozmluvení – procvičení konverzace, tak v rámci opakování gramatických jevů (čas) nebo procvičení konverzačního tématu (opakování) v průběhu nebo na závěr hodiny. Jsou i vhodnou aktivitou pro uvolnění atmosféry v hodině, např. po napsaném testu nebo při přechodu na jinou aktivitu. Míče jsou pro žáky zpestřením hodiny, hracím prvkem - učení je pro ně pak lépe přístupné, je i zábavou. Konverzace a opakování je pro ně spojeno i s jinou aktivitou – hod míčem, a lépe si pak daný gramatický jev (čas) nebo konverzační otázku zapamatují.
Náměty:
Míč může házet učitel konkrétním žákům nebo sami žáci mezi sebou, přečtou napsané heslo a odpoví.
Žáci tvoří nejdříve otázku na napsané heslo, pak hodí spolužákovi, který na otázku odpoví (procvičování tvoření otázek).
Žáci vytvoří na dané heslo např. 2 věty – procvičování konverzace (výběr konverzačního tématu pro spolužáka…).
Míče mohou být využívány i při výuce venku, na škole v přírodě… (jsou skladné a mohou se kdykoliv nafouknout a vyfouknout).
Produkty:
Hrací míč Nj – čas
Hrací míč Nj – konverzace
Mgr. Hana Palásková, učitelka II. stupeň
ZŠ - německý jazyk
Herčíkova 19, 612 00 Brno
www.zshercikova.cz